Cases

Cases

In de ruim 15 jaar dat InkoopTarget bestaat hebben wij een indrukwekkende lijst aan projecten afgerond met een gemiddelde klanttevredenheid van 8,6. Hieronder enkele praktijkcases. 

Inkoopprofessionalisering woningcorporatie 


Thús Wonen wil haar inkoop verder professionaliseren om o.a. beter te zijn voorbereid op een eventuele aanbestedingsplicht van woningcorporaties. Los van een eventuele aanbestedingsplicht dient een duidelijke visie en richting te worden bepaald voor wat betreft de inkoopambities van Thús Wonen. InkoopTarget heeft de ontwikkelfase van dit traject in zijn geheel begeleid.

Inkoopprofessionalisering woningcorporatie  (2023-2024)

Verzorgt door InkoopTarget:
- Ambitiesessie MT en inkopers (o.a. aftrap, inhoud, kaders en keuzes, bewustwording).
- Uitvoeren GAP-analyse bestaande inkoop-aanbestedingsbeleid en processen t.o.v. Aedes Leidraad Aanbesteden.
- Herijking inkoop- en aanbestedingsbeleid. In het nieuwe inkoop- en aanbestedingsbeleid (voor de gehele organisatie) zal de gewenste visie en richting voor wat betreft de verdere inkoopprofessionalisering worden ‘verankerd’ zodat Thús Wonen ook beter is voorbereid op een eventuele aanbestedingsplicht. 
- Ondersteuning bij de werving en selectie van een inkoopregisseur.


 Beoordeling opdrachtgever: 9,3
"Dik tevreden. Resultaatgericht, planmatig en gestructureerd. Zo werk ik zelf ook, dus dit past mooi. En leidt tot optimale resultaten in korte tijd."
Manager Bedrijfsvoering Thús Wonen

EU aanbesteding ICT infrastructuur 
d.m.v. de Best Value Aanpak


InkoopTarget heeft voor de gemeente Smallingerland een EU aanbesteding (niet-openbare procedure) voor een nieuwe ICT Infrastructuur uitgevoerd.

EU aanbesteding ICT infrastructuur Best Value (2020-2021)

Verzorgt door InkoopTarget:
- Opstellen van het plan van aanpak
- Trainen en coachen van het projectteam inzake de Best Value Aanpak
- Opstellen van alle aanbestedingsdocumenten
- Begeleiden selectie- en gunningsfase
- Begeleiden concretiseringsfase

 Beoordeling opdrachtgever: 9,5
""Mat is een echte professional, weet erg veel van de Best Value methode. Hij heeft ons meegenomen in deze voor ons nieuwe manier van aanbesteden en werken. Ik vond het een erg prettige, doelgerichte, cut-the-crap wijze van benaderen. Mat heeft de gave om het inspirerend, soms ook streng, over te brengen en ons enthousiast te maken. Veel kennis en ervaring opgedaan om een mogelijk nieuwe aanbesteding volgens Best Value en met Mat te gaan uitvoeren."
ICT adviseur en projectleider gemeente Smallingerland

Onderzoek naar incassodiensten


InkoopTarget heeft voor de gemeente Hilversum een onderzoek uitgevoerd naar de uitbesteding van incassodiensten.

Onderzoek naar incassodiensten projectbasis (2020)

Verzorgt door InkoopTarget:
- Opstellen van het plan van aanpak
- Uitvoeren van deskresearch inzake incassdiensten
- Afnemen van interviews met incassobureaus en collega gemeenten
- Opstellen onderzoeksrapport
- Presenteren onderzoeksresultaten aan gemeente Hilversum

 Beoordeling opdrachtgever: 9,5
"Ik ben zeer tevreden over hoe dit in deze toch wel rare tijd allemaal is verlopen. Zonder dat er achterstanden zijn ontstaan en altijd duidelijk en helder gecommuniceerd waar je me bezig was ervaren."
Coördinator invordering gemeente Hilversum

EU aanbesteding Zonne-energie installatie 


InkoopTarget heeft voor de gemeente Hengelo de gehele Europese openbare aanbesteding en voorbereiding begeleid. Daarnaast hebben wij een DAS (marktplaats) ingericht voor toekomstige projecten op het gebied van zonne-energie.

EU aanbesteding op projectbasis (2019)

Verzorgt door InkoopTarget:
- Opstellen van het plan van aanpak
- Opstellen van alle aanbestedings- en contractdocumenten
- Ondersteunen van de beoordelings- en contracteringsfase
- Inrichten DAS in Negometrix
- Opstellen Toelatingsdocument DAS

 Beoordeling opdrachtgever: 9 
"Ik ben blij dat we InkoopTarget hebben ingehuurd op deze opdracht. Het resultaat is goed en de informatievoorziening was adequaat. Ook mooi is de oplossing van een DAS i.p.v. een raamcontract. Voor het overige heb ik de samenwerking als prettig ervaren."
Hoofd van de afdeling Bedrijfsondersteuning Beleidsonderzoek en GEO-informatie

2-daagse Best Value training 


Wij hebben een 2-daagse interactieve Best Value training gegeven aan een drietal woningcorporaties. 

Training voor woningcorporaties(2023)

Inhoud training:
- Pijlers van Best Value
- Traditioneel versus Best Value
- Selectieproces (inkoopproces)
- Concretiseringsfase
- Uitvoeringsfase
- Afwegingskader
- Best Value i.r.t. RGS, ketensamenwerking en professioneel/regisserend opdrachtgeverschap

Gemiddelde beoordeling cursisten: 9,1
"Het is een taaie materie, maar deze is zeer goed uitelegd. Goed beeld gekregen van wat Best Value precies inhoudt en het is zeker een methodiek waar wij verder mee willen."
Medewerker afdeling Vastgoed

Overige opdrachten 


Share by: